Jak nezanedbat svatebčany?
Váš vytoužený den „D“ je tady a vy již po probuzení zjistíte, že máte plné ruce práce s vlastními přípravami. Hlavou se vám přesto honí myšlenky typu, aby vše proběhlo podle plánů a očekávání. Nebo aby se hosté nenudili, když se jim nebudete moci věnovat po celou dobu svatby. Pojďte se podívat na pár tipů, jak zajistit, aby se vaši hosté cítili komfortně i během čekání.
Co očekávat před obřadem
Nedochvilnost ke svatbě nepatří, proto se vaši hosté sjíždějí na místo obřadu s dostatečnou časovou rezervou. Kvůli organizaci se doporučuje, aby přijeli hodinu nebo alespoň 30 minut před samotným začátkem obřadu. Pověřte své svědky, družičky nebo kohokoliv z rodiny, aby zajistili přivítání hostů a sdělili jim potřebné informace k průběhu celého dne. Nebojte se zaúkolovat více lidí. Hlavní organizátoři nebudou tolik vytížení a ve stresu, a vy si můžete být jisti, že na nic nezapomenou. Nechte si připravit uvítací drink v podobě osvěžujícího míchaného koktejlu nebo šampaňského, kterým vaše hosty mile překvapíte. Nikdo se tak nebude cítit odstrčený nebo opomíjený. Aby nebylo pochyb o jejich účasti na veselce, nově příchozím přišpendlete myrty. Před obřadem vám k navození slavnostní atmosféry dopomůže i doprovodná hudba, při které se sešlost příjemně naladí a uvolní.
Prošvihnout krájení dortu?
Podle celkového počtu vašich hostů zvažte, jakou formou jim sdělíte program celého svatebního dne. Při větším počtu svatebčanů by vám totiž jeden mluvčí stačit nemusel. Dobrým nápadem jsou svatební noviny, kde si hosté jednotlivé body sami přečtou. Kromě programu můžete do obsahu přispět i příběhem vašeho seznámení nebo žádosti o ruku. Chcete-li pobavit, přidejte pár vtipných hlášek nebo nezapomenutelné okamžiky, které jste ve vztahu zažili. Pro jistotu vyvěste program i na dobře viditelné místo, nejlépe u stolu s pohoštěním. Hosté, tak budou vědět, co očekávat a mohou s mezičasem naložit dle svého.
Svatební hostina v nedohlednu
Hladový host, mrzutý host. Proto nezapomeňte na lehké občerstvení, které svatebčanům přijde k chuti před uvedením ke svatební tabuli. Postačí malé obložené sendviče, mini řízečky, jednohubky nebo svatební koláčky a nealko nápoje. Stůl bude perfektně vypadat s bílým ubrusem ozdoben květinami a balónky v barvách svatby. Vyrobte i cedulky s trefnými hláškami „Dej si mě!“ nebo „Nabídni si!“, aby se hosté konzumace neostýchali. Úspěch jednoznačně zaručen!
Řekněte: „Sýr!“
Po gratulacích k uzavřenému sňatku přichází na řadu focení. Hosté se účastní spolu s novomanžely skupinových fotografií, ale další snímky vznikají jen za asistence fotografa. Hosté tak mohou využít čas k předání svatebních darů. Pomocí zarámovaných textů s nápisy „Děkujeme!“ nebo „Svatební dary“ určete místečko, aby hosté věděli, kam dárky odkládat. Abyste si užili pózování před objektivem bez výčitek, vymyslete svatebčanům nějakou aktivitu. Třeba také ve formě focení. Fotokoutek vybavený vtipnými rekvizitami bude praskat ve švech. Aby se vám u něj netvořily dlouhé fronty, připravte i knihu hostů, kam vám přátelé a rodina mohou připsat krátký vzkaz nebo poděkování za pozvání na svatbu. Oblíbenými motivy jsou svatební stromy, kdy listy nahradí srdíčka nebo balónky. Do nich se svatebčané na památku podepíší. Největší originalitu u svatebního stromu získáte za pomoci barevných razítek a otisků prstů vašich přátel.!
Jak jste na tom vy? Zvládáte organizaci vašeho svatebního dne s pomocí rodiny či kamarádů nebo raději přenecháte zařizování profesionální koordinátorce?
Autor: Irena Zářecká