Nákupní trendy u snubních prstenů
Firmám chybí lidé, standardy péče o zákazníka klesají, ceny rostou, kvalita produkce naopak klesá. Asi každý z nás něco takového v poslední době slyšel. Dnes si přiblížíme, co vše od svého obchodníka se snubními prsteny zkrátka chtějte, uvedeným trendům navzdory.
1. Široký sortiment snubních prstenů
Absolutní základ, který když jako obchodník nemáte, tvrdíte, že není potřeba. Když není z čeho pořádně vybírat, jděte zkrátka jinam. Chcete na výběr alespoň 300+ modelů, různé materiály, zpracování, design. Přeci jen nekupujete prsteny na měsíc, tak ať to stojí za to. Nenechte se mást tvrzeními, že pořádné snubáčky musí stát majlant. Dnes se luxusní kousky z alternativních materiálů, kde rozdíl např. od bílého zlata nepoznáte ani vizuálně, ani v kvalitě, dají sehnat za nižší jednotky tisíc korun.
2. Cena zlata a snubních kroužků
Ceny zlata v roce 2025 absolutně strhaly historické rekordy a tomu odpovídají i ceny prstenů. V BRILAS jsme růst cenové hladiny velmi zásadně brzdili z historických zásob zlata a kontinuálním zvyšováním efektivity ve firmě. S pohybem cen na trhu samozřejmě strmě poskočil i podíl nekvalitních produktů, u kterých se zkrátka nákladově šetřilo. Vždy důsledně kontrolujte a zkoumejte reputaci obchodníka před tím, než u něj nakoupíte.
3. Tlak na prodej
S výše uvedeným souvisí i obchodní praxe některých klenotníků. Zjednodušeně řečeno zkrátka přituhlo. Svateb, tedy i klientů, je rok od roku méně. A nechat zákazníka odejít bez objednání už je pro mnohé zkrátka luxus, který si nemohou dovolit. To však znamená, že zákazník musí být obezřetný, aby neskončil v situaci, že má produkt, který nechtěl. Za cenu, kterou rozhodně neplánoval. Buďte při obchodních rozhovorech bdělí a pokud si vyloženě nejste jisti či nespěcháte, nenechte se tlačit do neuvážených rozhodnutí.
4. Soukromí a pohodlí na kamenné prodejně
V této oblasti se naopak trh posunul výrazně vpřed. Pohodlí klientů je již absolutní standard péče. Pokud si klient nemůže snubní kroužky vybrat komfortně a v nerušeném soukromí, nemá problém od obchodníka rychle zmizet. Vřele doporučujeme využívat pobočkový rezervační systém, který přináší kýžený prostor a komfort.
5. Garance a záruky
S růstem cen zlata zkouší někteří obchodníci uvádět nové záruky, aby nepříjemný trend trochu zmírnili. Na trhu jsou v tomto směru stále velké rozdíly. Některé extra záruky jsou prakticky k ničemu (např. prodloužená zákonná). Protože to, co se s prstenem neblahého může v delším horizontu stát, stejně nekryjí. Hledejte raději garance, které řeší problémy běžného nošení. Na začátku je to nejčastěji poškrábání, zejména mužům chvíli trvá, než se s prsteny sžijí, a na to je skvělá služba Bez obav. Druhým důležitým technickým aspektem je usazení kamenů, zde hledejte opravdu robustní záruku, např. Garanci nevypadnutí, která vám obavy o kameny v hlavě doslova vypne.
Mnoho štěstí a chladnou hlavu při výběru vašich snových snubáčků!