Jak poznat, že obchodník se snubními prsteny nehraje fér
Při pořizování kroužků na celý život je třeba obezřetnosti. Někteří klenotníci stále používají nekalé praktiky a novodobí nepoctivci umí být rafinovanější než dříve. Jak tedy poznat, že s vámi obchodník manipuluje či lže? V našem článku si odhalíme pár praktik, se kterými se dost pravděpodobně setkáte.
Dokonalé recenze
Objevila se nám nová, fantastická klenotnictví, která „zákazníci milují úplně nejvíce“. Alespoň to tedy o sobě tvrdí a dokládají to dokonalými klientskými hodnoceními. Mají 5 hvězdiček z 5 možných, sbírají stovky nádherných, jazykově vytříbených ohlasů klientů, s nádhernými fotografiemi či familiérním oslovováním personálu. Tempem, o jakém se i mnohem větším hráčům v branži nemůže ani zdát. Zejména na platformách, kde autenticitu hodnocení nelze de facto nijak ověřit.
Tip: Čtěte mezi řádky. „Too good to be true“ je obvykle „fake“. Zjistěte si o svém obchodníkovi více na internetu. Např. na Heureka.cz nebo v neformálních fórech, kde lze pravdu schovat mnohem složitěji. Možná zjistíte, že kromě vašeho dokonalého zážitku obchodník nezištně usiluje i o jiné záležitosti, třeba blaho naší planety.
Falešné slevy a exkluzivní akce
„Prsteny jsou tam velmi drahé oproti ostatním obchodům, ale emailem či telefonicky mi nabídli desetitisícovou slevu. Neveřejnou, jen pro mne!“ Běžná praxe, slevu chce každý. Jen musí být opravdová, a to je v takto extrémních případech málokdy. Vaši exkluzivní nabídku na snížení ceny zkrátka dostane doslova každý. Tedy přesněji řečeno každý, kdo naletí. Proč to obchodník dělá? Pod závojíčkem exkluzivity vás dostane na prodejnu, kde vás zkušený prodejce finančně takříkajíc „vykostí“. Dost pravděpodobně zaplatíte více než musíte. Často bohužel za produkt nižší než standardní kvality.
Tip: Stačí nedělat neuvážená rozhodnutí a počítat. Slevu, která stěží kompenzuje brutálně přestřelenou původní cenu, pak snadno odhalíte. Nenechejte se lapit do sítí novodobých veksláků. Klenotníci, kteří jsou opravdu solidní, vám nebudou nic nutit, tlačit vás okamžitým časovým limitem či jinými prodejními argumenty, které jsou za hranou dobrých mravů.
Prodejce na „vaší“ straně
„Děláme to nejlepší pro klienta“. „Zákazník je u nás na prvním místě“. „Chceme, abyste si odnesli perfektní zážitek“... Opravdu? Proč tedy tito obchodníci platí své zaměstnance v drtivé většině provizně? Ultimátní cíl je zkrátka jiný - něco vám prodat. Ideálně co nejdráž. Když má personál obchodníka velmi silný finanční motiv, v 99% případů není na vaší straně. Hraje primárně za svou vlastní peněženku, nikoliv ve váš prospěch.
Tip: Nebojte se zeptat klenotníka, zda platí své lidi provizně z toho, co vám prodají. I bez jasné odpovědi dost možná z reakce a řeči těla poznáte, jak to v reálu je. V BRILAS zásadně prodejní provize nepoužíváme. Zda si u nás něco koupíte (či za kolik) se do odměňování našich lidí nikterak nepromítá.
Přejeme vám hodně štěstí a dobrého úsudku při volbě obchodníků, a to nejen pro snubní prsteny!