Menu
Podpora 777 441 144 (Po-Pá 10:00-19:00)
Hledat

Jak vybrat dodavatele snubních prstenů?

Jak vybrat dodavatele snubních prstenů?

„To máte hřebíky, vruty, šrouby,...“, vyjmenoval by klasik, co vše je potřeba pro stavbu domu. Prohodíme-li pár písmenek, ze stavby je rázem svatba. Místo hřebíků tak řešíte kde a kdy se vzít, vruty vystřídají šaty, šrouby pak nejspíš vysněné snubní prsteny. Jak na výběr jejich dodavatele? K tomu vám níže dáme pár tipů.

Kategorie: Šperky

Zvučná klenotnictví nebo malý zlatník

Obě cesty mají své příznivce i odpůrce. Záleží samozřejmě na tom, co je pro vás důležité. Těmi nejzásadnějšími rozdíly v hlavách snoubenců obvykle bývají sortiment, kvalita zpracování, cena a péče obchodníka. V menších zlatnictvích příliš široký sortiment nečekejte, zejména v těch solidních. Mnoho z designů, které se dnes těší největší oblibě, totiž nevyrobíte bez nákladných moderních technologií. Těmi malá dílna z ekonomických důvodů zkrátka obvykle nedisponuje. Proto se seriózní menší zlatníci soustředí na to, co vyrobit bez kompromisů umí. Pečlivě zvažte zejména nákup napodobenin složitých modelů (typicky kombinované zlato s více kameny) za výrazně nižší ceny než v obchodě, kde jste daný produkt viděli. Zdánlivě chytrá cesta nemusí vést k vysněným kroužkům, nýbrž k dlouhodobé frustraci.

Zvolíte-li většího klenotníka, dočkáte se obvykle výrazně širšího sortimentu (designově i materiálově), ale typicky také trochu vyšší ceny. Tu však kromě zmíněné větší palety modelů ospravedlňuje obvykle také vyšší jistota v podobě kvalitního zpracování. Spálit se však samozřejmě můžete kdekoliv. V poslední době jsou proto mezi snoubenci velmi populární speciální produktové garance, např. doživotní záruka na uložení kamenů či garance kryjící mechanická poškození. Nabízí je jen obchodníci, kteří jsou si kvalitou své produkce absolutně jisti. Zvyšují tak formální jistotu, že dostáváte za své peníze dostává to nejlepší.

Jste klient, ne jen tržba či provize

Co se péče a osobního přístupu k zákazníkovi týká, nelze snadno paušalizovat. Nepsané pravidlo, že malý zlatník bývá vstřícnější a milejší než zaměstnanci velkých klenotnictví, je dnes zcela pasé. Možnosti volby má klient extrémně široké. Moudří majitelé větších zlatnických firem to ví, a vynakládají enormní penzum času a prostředků na to, aby vybrali a zaměstnali ty „pravé“ lidi, kteří mají péči o druhé zkrátka v genech. Poměrně zásadním faktorem je i způsob odměňování zaměstnanců. Tam, kde maximální spokojenost klienta myslí opravdu vážně, neplatí své lidi provizním systémem. Ten jde totiž svou podstatou proti filozofii „zákazník na prvním místě“.  

Online nebo osobně

V posledních letech se trend online nakupování přesouvá i do oblastí, kde by dříve nepřipadal v úvahu. Snubní šperky nejsou výjimkou, nicméně o raketový boom se určitě nejedná. Přeci jen jde pořád o poměrně dost prostředků a v hlavách spotřebitele často zvítězí pomyslný červík pochybnosti. Proto je nejlepší a nejpohodlnější volbou vzít si to nejlepší z obou cest - klasického i online nakupování. Obchodníci, kteří nabízejí přehledný a informačně kvalitní web a k tomu širokou síť poboček, vám zkrátka usnadní život. Doma si v pohodlí předvyberete to, co se vám líbí, a poté si dojedete do nejbližší pobočky v okolí doladit zbytek. Výhody jsou zjevné - ušetříte čas, vše vyřešíte v pohodlí a máte jistotu, že dostanete přesně to, co jste si vysnili.   

Reputace aneb jak číst recenze

Oblíbenou záležitostí se s rozvojem internetu staly zákaznické recenze. Internet je úžasný nástroj. Tak jako je fantastickým prostředím pro informování, sdílení a pomoc, dává však i prostor pro anonymní zášť a „hejt“, proti kterým již vytáhly do boje i známé osobnosti. Online recenze jsou tedy spíše doplňkovým indikátorem, nikoliv absolutní pravdou. Ideálně je zkombinujte s osobní zkušeností někoho, koho znáte. Pokud je to možné, dívejte se na webu na ověřené zdroje, např. heureka.cz. Ano, i ta se dá částečně obelstít, pokud je recenzí na daného dodavatele ještě málo. Pokud jich však vidíte tisíce, nemohl si je napsat všechny sám. Zapojte kritické myšlení a sledujte konzistenci hodnocení ostatních zákazníků. Pokud má obchodník spokojenost klientů blízkou 100% a vysoký počet recenzí, pravděpodobně nepochybíte.

Zážitek si nenechte vzít

S rozvojem ekonomiky a kupní síly spotřebitelů již delší dobu v České republice zažíváme prostředí typické pro vyspělé trhy. Nabídka produktů a služeb je tak široká, že už většinou nemusíme akceptovat službu, která nám v nějakém ohledu nevyhovuje. Vraťme se zpět ke klasice z úvodu článku. Kdyby dnes pan Lorenc zakřičel své legendární „piva tu nejsou!“, máte nespočet možností, kde mu je koupit. Dost možná už ale nepůjdete k místnímu protivnému večerkáři, který vám nikdy neodpoví na pozdrav. Raději dojedete do sousední vsi nebo objednáte v online supermarketu. Piva vám do pár hodin donese usměvavý svalovec až do domu, a možná ještě ušetříte. To samé platí v mnoha dalších odvětvích, včetně šperků. Jděte zkrátka tam, kde dostanete kompletní a dokonalou službu, nikoliv jen produkt či cenu, splňující základní očekávání. Snubní prsteny mnohokrát za život nekupujete, tak ať to stojí za to!


Autor: Radim Kubíček

Článek přečten: 443×